Kanggo nggayuh supaya wong urip bisa
“muksa” kaya kang diaturake ana JB No. 40/Minggu I/Juni/2006, syarat mutlak
kang kudu dilakoni yaiku kudu cedhak karo Gusti Kang Murbeng Dumadi. Jalaran “muksa”
iku tegese bisa mbalekake barang-barang silihan saka Gusti, utawa yen wong
Islam ngarani marang Allah SWT.
Kang kudu dingerteni barang-barang apa wae
kang wis kita silih, yaiku urip. Urip iki asale saka Kang Gawe Urip, utawa
Gusti Kang Murbeng Dumadi mau. Kaya kang tinulis ing Al-Qur’an surat Al Haj
(surat 22) ayat 5: “He para manungsa. Menawa sira mamang perkara bakal
tangine wong kang wis mati, sira mikira. Ingsun wis gawe leluhurira Nabi Adam
saka lemah, saiki Ingsun nitahake awakira saka mani. Banjur dadi getih kenthel,
banjur Ingsun dadekake daging ganep wujud bayi lan ora ganep (lengkap). Supaya
sira terangake kasampurnan kuwasa-Ningsun.
Lesan mau kang Ingsun kersakake lestari
dadi manungsa. Ingsun lerenake ing guwagarba tekan mangsane lair. Sira banjur
Ingsun wetokake dadi bayi, nuli Ingsun paringi urip nganti tekan wayah mempeng.
Saweneh manungsa ana kang mati sadurunge dewasa, lan ana kang dawa umure nganti
pikun, (iku Kersaningsun) nganti si pikun mau lali barang kang maune
disumurupi.
Lan maneh sira andeleng bumi iku
ngenthak-enthak tanpa thethukulan. Bareng wis Ingsun turuni banyu udan, banjur
ngarejet (obah) thukul thethukulan warna-warna kang mbungahake para manungsa
(kang becik-becik).”
Sejatine manungsa urip iku kadunungan
telung perkara, yaiku badan wadhag kang asale saka manine bapa lan sel telure
biyung, kaloro badan alus (roh) kang asale saka alam arwah, lan katelu urip
kang asale saka paringane Gusti Kang Murbeng Dumadi. Katelune kaiket utawa
ditaleni dening taline urip yaiku nafas, dadi wadhag-roh-lan urip dadi sawiji, iki diarani
wong urip. Yen roh karo uripe ucul saka
badan wadhag, amarga taline urip pedhot, ragane ditinggal, mati kaku dadi bathang. Iki uga dialami
kabeh sagung barang kang urip. Kayata: wit-witan, kabeh kewan, yen ditinggal
roh/badan aluse, badan wadhag mesthi mati dadi bathang, awake kaku.
Lha saiki roh/badan alus karouripe menyang
endi? Kudune roh lan uripe mlebu alam barzah/alam kubur. Ing kene bakal nampa
siksa kubur apa nikmat kubur, salaras karo amale neng donya nalika urip dhisik.
Lha lawase sepira? Gumantung “vonise” Kang Murbeng Dumadi.
Yen wis entek vonise, arwah/roh lan uripe
mlebu ana alam arwah. Ing kene antri ngenteni dina kiyamat. Yaiku dina bakale
wong mati ditangekake dadi urip maneh. Mangkono sateruse (maosa Al-Qur’an,
surat Al Baqarah, ayat 28). Nganti akhire bali marang ngarsane Gusti kang
Murbeng Dumadi.
Lha saiki yen awake dhewe kepengin bisa
bali marang Pangeran (Allah SWT), ya wiwit saiki kudu kenal karo Gusti Allah
SWT. Lan maneh awake dhewe kudu sregep ngadhep utawa madhep marang Gusti kaya
tuntunan agamane dhewe-dhewe.
Agama Islam menehi tuntunan kanggo ngadhep
marang Allah SWT kudu shalat. Lan agama Islam milah tataran ilmu iku dadi
patang tataran. Tingkatan ilmu cacah papat iki marakake panembah utawa shalat
kaperang dadi papat,
yaiku: shalat sarengat, shalat tarekat, shalat hakekat, lan
shalat ma’rifat.
Shalat sarengat iku manembahing raga,
sesucine mawa toya (banyu). Yen katrima mahanani makrifating sarengat. Tegese
weruhe panca indera. Kayata mripat ndeleng gumelare donya nyebabake percaya
manawa kabeh mau mesthi ana kang nitahake, yaiku kang sinebut Pangeran utawa
Gusti Allah. Kapercayan kang mangkene iki disebut wajibul
yakin.
Shalat tarekat iku manembahing cipta
(ati), sesucine merangi hawa nafsu, sesirik. Yen katrima mahanani makrifating
tarekat. Tegese weruhe sipangerti, lire kapercayane kanthi pangerti marang
sejatine kang sinebut Pangeran iku, ora mung tiru-tiru wong akeh wae.
Kapercayan ngene iki dirani ainul yakin.
Shalat hakekat iku manembahing jiwa (roh)
kang mawa piranti “rasa jati”, sesucine sarana eneng, ening, awas, lan eling.
Yen katrima mahanani makrifating hakekat. Tegese weruhe si-rasa jati. Lire
kapercayan ora kandheg ing pangerti bae. Kapercayan ngene iki diarani haqqul
yakin. Ing tataran/tingkatan iki wis wiwit kebuka werna-werna hijab (warana)
kang ngaling-alingi antarane titah karo kang nitahake. Nanging ya tingkatan iki
kang banget gawate, karana akeh begalane.
Shalat makrifat. Iku panembahing sukma.
Yaiku jiwa kang kuwasa tanpa piranti (sang alus/urip). Sesucine sarana wairagya, yaiku ngipatake sawernaning gegayuhan apa wae,
kajaba mung tumuju marang Pangeran (Allah SWT), yen katrima mahanani
makrifating makrifat utawa sejatining makrifat. Lire percaya tanpa piranti,
sarta tan kena kinaya ngapa. Iya ing kene tingkatan iki kasebut leburing papan
kalawan tulis, cep tan kena kinecap, diarani isbatul
yakin, yaiku teteping kapercayan.
Utamane nindakake kaya mangkono kaping
lima jroning sedina-sewengi kaya wektu shalat wajib. Ora-orane sepisan dalem
sedina-sewengi. Ora-orane maneh iya sepisan ing dalem seminggu. Ora-orane maneh
ya sepisan ing dalem sesasi. Ora-orane maneh ya sepisan ing dalem setaun.
Ora-orane maneh ya sepisan dalem….selawse urip.
Iki ana uran-uran/tembang (embuh karangane
sapa) kang nggambarake wong kang lagi sepisan ngicipi kahanan tan
kena kinaya ngapa iku, mangkene
unine: “Damar kurung binekta ing kemit, tintingana salira
priyangga, den rumangsa sisipa. Rohing kacang puniku, angelayung rasaning ati. Sela
panglawet ganda, sepisan ketemu, kalabang sinandhung cuncar, norarena kepanggih
sepisan ping kalih, kumudu saben dina."
Pancen kanggo cecedhakan karo Gusti kita
kudu ngundhakake iman lan pangerten kita marang Allah SWT. Jalaran supaya bisa
“sesambungan” karo Pangeran kita kudu ningkatake shalat kita
sa-ora-orane tekan tingkat shalat hakekat. Sokur bisa tekan shalat makrifat.
Saengga besuk yen kita wis mati, kita bisa marak ngarsane Pangeran Kang Akarya
Gesang. Iya iki tujuan akhir urip kita: marak ing Ngarsane Gusti
Ature: Bapake Lini
Jaya Baya 48/LX, 30 Juli – 5 Agustus 2006
Tidak ada komentar:
Posting Komentar